fredag 31 december 2010

Låt det förflutna vara förflutet, lämna framtiden ifred, lev istället i nuet

Min goda vän P skrev idag på FB

"tycker att vi år 2011 ska bli mera spontana - göra saker som vi inte gjort förut, ge komplimanger till främlingar, skriva hälsningar till människor vi tänker på och göra vardagen mera spännande och rolig!"

Detta är något jag håller fullständigt med om. Kommer att ta del av P:s visa ord så ofta jag kan.

Men för att skriva lite om rubriken till detta inlägg. Jag är en person som i många anseenden lever för mycket på det förflutna. Men nu måste det bli en förändring. Måste leva i nuet och låta framtiden komma med överraskningar. Detta är ett råd jag gärna vill ge till många andra också. Alla är vi bara människor och ibland görs fel beslut, både inom privatlivet, jobbet mm. Sluta upp med att ha folk att lida för misstagen som gjorts!

Nyårslöften behöver man nödvändigtvis inte ge, men riktlinjer kan behövas. Tidigare i höstas gav jag dock ett löfte, dvs. springa 10 km och det är något jag kommer att hålla, banne mig!

Ikväll blir det lite smått o gott hos P i jeppis, tror det blir en lugn kväll med de bästa, men man ska aldrig säga aldrig! :)

Gott Nytt År på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar