måndag 3 januari 2011

Barn

Idag har jag varit och besökt en barndomskompis/studiekompis, vad jag nu ska kalla henne. Hon är mamma till lille A och i magen väntar nummer två på att komma ut. Efter att vi två blev färdiga med skolan styrde vi lite åt varsitt håll, men fortsatt att hålla kontakten och jag har besökt henne 1-2 ggr per år. Och idag var det besök nr. ett för 2011.

Vi hann diskutera om det ena och det andra, men mycket blev det om hennes graviditet. Jag blev väldigt imponerad över hennes lugn. Hon är hemmamamma med lille A och lillskrutte som är i magen har redan dragit över tiden. Jag kände hela tiden att hon utstrålade ett lugn när jag såg henne röra sig i hemmet, fixa kaffe/mellanmål/mat, underhålla A, prata med mig. Detta trots att hon bär på ett barn som "kan komma ut när som helst". Jag funderade strax innan jag åkte iväg för att hälsa på, "vad ska jag göra om lillskrutte kommer ut", men som sagt, eftersom hon var så lugn kunde jag vara det också :)

Dagarna rullar på, och snart bär det av mot kobben igen. Ser fram emot att få komma in i egna rutiner, men på samma gång ser jag inte fram emot att lämna vänner och familjen bakom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar