måndag 20 december 2010

09 Min tro

Jag går gärna i kyrkan i juletid och vid dop och vigslar. En begravning går jag väldigt ogärna på, men det är något som hör till kyrkan. Kyrkan är för mig något som gör människor lyckliga men som även fungerar som ett avslut för människan på jorden.

Bibeln är för mig som en sagobok, och det gör att jag har svårt att tro på Gud och Jesus. I och med det så vet jag inte heller vart människan går efter att livet är över här, finns himlen eller helvetet?

Min tro (vad det nu än är) är inget jag funderar på varje dag eller känner att jag behöver bekräfta för mig själv eller någon annan. Jag är nöjd såsom jag har det nu! Jag är inskriven i kyrkan och det kommer jag alltid att förbli. Jag hoppas en dag kunna gifta mig i en också. Låt oss se om/när det sker :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar