onsdag 7 september 2011

Att vara eller inte vara flygrädd


Kan väl inte påstå att jag direkt flygrädd - men nog funderar jag en och två gånger när det gäller att flyga. Min första flygresa gick från Vasa till Stockholm och sedan till Köpenhamn. Tyckte det gick riktigt bra. Min andra ordentliga flygresa gick från Helsingfors till Bangkok. Den flygresan var lång och man han bli rejält uttråkad, men kände mig väldigt säker ombord. I Thailand när vi flög med inrikesflygen var det ofta små flyg och då var man igen lite osäker. Litar mest på de finländska flygen.

Orsaken till att jag skriver om detta är för att ett flygplan har kraschat i Ryssland (igen känns det som). Det har ännu inte blivit bekräftat men alla ombord lär ha omkommit. Ombord på flyget var ett ishockeylag som spelar i högsta ligan. Bland dessa spelare var en svensk välkänd målvakt, Stefan Liv. Han lämnade en fru och två barn efter sig, han blev enbart 30 år gammal.

Det är vid tillfällen som detta som i alla fall jag funderar en gång extra över hur bra man har det med alla nära o kära i liv. Känns dock som att jag funderat på detta flera gånger under de senaste veckorna av olika orsaker.



Eventuellt blir min nästa flygresa inom några veckor - hoppas på en sista minuten till solen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar